Žabičky

     

    DUBEN 2024

    VŠICHNI SE RADUJEME

                                                     „Když sluníčko krásně hřeje,

    když je hezký den.

    Když se máma na mě směje,

    když mám radost jen.“

    Témata:

    • Povolání
    • Obec, ve které žiji
    • Staráme se o životní prostředí
    • Naše planeta jako součást vesmíru

     

    Záměry: posilovat pozitivní vztah k obci, ve kterém dítě žije, vzbuzovat zájem o toto místo. Zaměříme se na profese -  co to znamená „pracovat“, probereme různé druhy pracovních profesí, stroje, které lidem pomáhají při práci. Budeme si povídat o tom, jaké povolání mají naši rodiče, prarodiče, teta, strýc …….“Kým bych chtěl jednou být“

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • naučit se celou adresu bydliště
    • základní orientace v obci – MŠ, obchody, zámek a park, obecní úřad a pošta
    • význam životního prostředí
    • zapojit se do pracovních, výtvarných, hudebních a dramatických činností

     

    Okruhy činností

    • pohybové činnosti
    • zpěv, recitace, pohádky, příběhy
    • výtvarné a pracovní činnosti vztahující se k péči o životní prostředí
    • hudebně pohybové hry

     

    BŘEZEN 2024

    JARO ŤUKÁ NA VRÁTKA

    Témata:

    • Těšíme se na jaro
    • Hřej, sluníčko, hřej
    • Poznáváme povolání
    • Velikonoční tradice

     

    Záměry: probíhající změny v přírodě v souvislosti s blížícím se jarem budou děti prožívat bezprostředně na základě osobní zkušenosti, ale i slovním, výtvarným, pohybovým, hudebním vyjádřením a dramatickou improvizací /říkadla, písničky a básničky o jaru, výtvarné práce, pohádky, encyklopedie atd/

     

    Zaměříme se na profese -  co to znamená „pracovat“, probereme různé druhy pracovních profesí, stroje, které lidem pomáhají při práci. Budeme si povídat o tom, jaké povolání mají naši rodiče, prarodiče, teta, strýc …….“Kým bych chtěl jednou být“

     

    Děti se seznámí s tradicemi velkého jarního svátku – Velikonoce, v průběhu měsíce budeme tvořit různé velikonoční dekorace.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

     

    • osvojit si nové poznatky o přírodě a ročních obdobích na základě pozorování
    • rozvíjet fantazii a tvořivost
    • porozumět pojmu „profese“, vyjmenovat základní povolání, nástroje, které se v určité profesi používají , pojmenovat povolání rodičů
    • těšit se z příjemných zážitků a přírodních krás
    • učit se být citlivý ve vztahu k přírodě
    • vnímat, že svět i život na Zemi má svůj řád
    • rozvíjet smyslové vnímání

     

    Okruhy činností

    • hry pohybové, námětové, dramatické
    • pozorování přírody
    • výtvarné, pracovní činnosti
    • komunikační kroužky

    ÚNOR

    Z POHÁDKY DO POHÁDKY                                

    Témata:

    • Povídám, povídám pohádku

    • V pohádkovém světě maňásků

    • Hrajeme divadlo

    • Karnevalové těšení

     

    Záměry: děti se budou seznamovat se základní řadou čtených či vyprávěných pohádek. Slovním, výtvarným, pohybovým vyjádřením, vyjádřením pomocí hudby, hudebně pohybovou nebo dramatickou improvizací může dítě zažívat rozmanité pocity a prožitky, které podporují jeho sociální a citový rozvoj. Dítě si osvojuje určité normy, způsoby chování a jednání.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • seznámit děti s pohádkou jako literárním žánrem

    • posilovat estetické vnímání

    • rozvíjet fantazii a představivost

    • pochopit co je dobro a co zlo

    • vyjádřit svůj názor, pocit

    • zacházet s knihou, uložit ji na místo, seznámit s s pojmem „knihovna“

     

    Okruhy činností:

    • vyprávění, poslech, dramatizace

    • výtvarné, pracovní činnosti – výroba jednoduchých loutek

    • maškarní karneval

     

    LEDEN 2024

    KDYŽ V ZIMĚ NESNĚŽÍ

    Témata:

    • Vánoční vzpomínání

    • Mrzne, až praští

    • Zimní sportování a radovánky

    • Pečujeme o své zdraví

     

    Záměry: vést děti k objevování zimních krás, pozorování změn počasí, uvědomit si, jak počasí ovlivňuje naše oblékání, obohatit slovní zásobu. Poznat radosti, ale i problémy zimního období. Poznat a pojmenovat zimní sporty. Vést děti k poznání, že i když zima nenadělí možnost sněhových radovánek, je spousta her, které přinesou zábavu a poznání.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • vyprávět své zážitky z vánočního období, jaké dárky děti našly pod stromečkem

    • osvojit si elementární poznatky o zimním prostředí

    • získávat důležité informace a dovednosti v péči o své zdraví

    • spolupracovat, navzájem si pomáhat

    • udržovat pořádek

    • dodržovat dohodnutá pravidla – šnečkové, ouškové, košťátkové a ručičkové

     

    Okruhy činností:

    • zpěv, recitace, pohádky, zimní příběhy

    • námětové hry

    • práce s obrázkovými knihami

    • výtvarné, pracovní a dramatické činnosti s motivem zimy

    • seznámení s pohádkou Zimní královna


    PROSINEC 2023

    ADVENTNÍ ČAS

    Témata:

    • Těšíme se na Mikuláše

    • Adventní čas

    • Andělský týden

    • Narodil se Ježíšek

     

    Záměry: Integrovaný blok zahrnuje období 4 týdnů před Štědrým dnem. Děti se seznámí s českými lidovými vánočními tradicemi a zvyky. Blok se sestává ze tří částí, které přirozeně provázejí přípravy a těšení se na Vánoce. Při společném sdílení předvánočního období budeme posilovat prosociální cítění,  rozvíjet tvořivost, seznamovat se s vánočními písněmi, koledami a básničkami.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • prožívat radost ze společného sdílení, ze zvládnutého a poznaného

    • učit se spolupracovat s ostatními

    • učit se novým dovednostem pracovním, výtvarným, hudebním a sociálním

    • poznávat zkušenost, že k obdarování nejsou potřebné jen hmotné dárky

    • učit se úctě ke svým blízkým i ostatním lidem

     

    Okruhy činností:

    • pracovní a výtvarné činnosti – 3 vánoční ozdoby, vánoční větvička - závěs, vánoční přání, zdobení třídy a vánočního stromu 

    • hudební a rytmické činnosti

    • ranní kroužky, vyprávění zážitků, příprav, těšení, přání

     

    LISTOPAD                                          

    LISTY, LÍSTKY, LÍSTEČKY

    „Listopad, listopad,

    lísteček mi na dlaň spad,

    zlatý lístek z javora,

    zima už jde do dvora.“

    Témata:

    • Podzimní krása

    • Ospalé sluníčko

    • Naše tělo

    • Pečujeme o své zdraví

     

    Záměry: uvědomit si krásy podzimu, vnímat barvy podzimní přírody, vytvářet si hezký vztah k přírodě prostřednictvím zážitků /četba, říkanky, vyprávění o zvířátkách/ S podzimem přichází chladno, sluníčka je málo, proto musíme odolávat nemocem z prochladnutí – naše tělo potřebuje zásobu vitaminů, kterou najdeme v ovoci, bylinných čajích /vyprávění, příklady ze všedního života/, základní pojmy týkající se biologického složení těla.

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • poznávat, že příroda je neoddělitelnou součástí našeho života

    • rozvíjet estetické vnímání

    • zazpívat písničku, přednést básničku, vyslechnout pohádku

    • rozvíjet věku přiměřené znalosti o našem těle, jak o něj musíme pečovat v chladném období

     

    Okruhy činností:

    • vnímání podzimní krásy, poznávání lesních tajemství /co víme o lese, kdo tam bydlí, co má les rád, co mu vadí…../

    • tvoření – výrobky z přírodnin (sovičky, lesní skřítci, veselé muchomůrky)

    • říkanky s pohybem

    • zpěv, recitace, příběhy k tématu

     

     

    ŘÍJEN

    ČERVENÉ JABLÍČKO

                                                     "Když ručičky natáhneme,

    na jablíčka dosáhneme.

    Trhat zralá jablíčka,

    umí kluk i holčička.“

    Témata:

    • Vůně jablíčka
    • Ovocná zahrada
    • Podzimní les
    • Zeleninová zahrádka

     

    Záměry: Při mnohostranných činnostech a prostřednictvím všech smyslů poznat ovocné plody, které podzimní období nabízí. Prožitkem, poznáním a manipulací dospět k citovému vztahu k jablíčku a ostatnímu ovoci. Vést děti k obdivu a úctě k přírodě a jejímu umění dát možnost svým plodům dobře uzrát. Připomenout ty lidi, kteří se díky svému poslání postarají o stromy či kus svěřené země, protože nic nevyrůstá v přírodě samo. Dovést děti k poznání, že ovoce a zelenina není pouze „zboží“ v supermarketu. Seznamovat je s jejich významem pro zdraví člověka.

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co chceme děti naučit, co mají poznat, s jakými hodnotami je chceme seznámit, jak budeme podporovat jejich samostatnost/:

    • manipulovat s drobnými předměty a s modelínou
    • učit se používat správně nůžky
    • naslouchat krátkým příběhům
    • spolupracovat, vzájemně si pomáhat
    • seznámit se s tím, že ovoce prospívá zdraví
    • vytvářet povědomí o důležitosti a nezastupitelnosti přírody

     

    Okruhy činností:

    • pohádky, říkanky s tématem na jablka a podzim
    • kresby, práce s přírodninami, modelování
    • pohybová improvizace
    • zpěv, recitace
    • práce s obrázky

     

    ZÁŘÍ

    VÍTÁME VÁS VE ŠKOLCE

    Témata:

    • Poznáváme nové kamarády
    • Seznamujeme se s pravidly soužití ve třídě „Žabiček“
    • Školka plná zábavy

     

    Dílčí vzdělávací cíle /co se děti mají naučit, co poznat, stanovení hodnot, se kterými chceme děti seznámit, metody vedení k samostatnosti/:

    • poznávat nové kamarády ve třídě
    • osvojit si základní pravidla chování  - ve vztahu k paní učitelce, k dětskému kolektivu
    • poznat svoji značku
    • podílet se na společném vytváření pravidel pro vzájemné soužití ve školce a chápat potřebu je zachovávat – pravidlo šnečkové, srdíčkové, košťátkové, ouškové, ručičkové, kytičkové a měsíčkové

     

    Okruhy činností:

    • volné hry ve třídě
    • pohybové hry, hry s říkadly
    • výtvarné činnosti, zpívání
    • rituály – ranní kroužky zaměřené na hry se jmény, vytváření pravidel umožňujících soužití skupiny v bezpečném a přátelském prostředí školky, upevňování hygienických návyků
    • svolávačky – pomáhají k vytvoření vzájemných kamarádských vztahů mezi dětmi

     

     

     

     

    Kategorie

    Počítadlo přístupu

    TOPlist

    Výběr třídy